Description: Description: logo.png

Description: Description: econ-baner.png

44690761 - 021

 

 

Description: Description: simorgh-9408-x00.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دکتر فتح اله تاری

 

 

 

 

 

 

 

پول و بانکداری لینک خرید

 

Description: Description: pool3-1.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این کتاب تلاش نموده با تکیه بر تمام تلاش ها و تجربیات سایر نویسندگان در زمینه پول و بانکداری، در مجموع بتواند به هدف های آموزشی و یادگیری و در خور حوصله مطالعه بودن پاسخ دهد و از توضیحات اضافی غیر ضرور پرهیز نماید. البته برخی قوانین مرتبط نیز در پیوست آمده است تا هرجا خواننده نیاز داشت تا با جزییات بیشتری موضوعات مطرح شده در ارتباط با مسائل پولی وبانکی کشور بیابد به آسانی قابل ردیابی باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

داستان سی مرغ

سرپرست نویسندگان:

رضا مجیدزاده

نقش تاریخی ایرانیان

در توسعه ایران

 

در نسخه اصلی داستان فولکلور چوپان دروغگو، چوپانی چند بار به دروغ اهالی روستا را بیم        می­دهد که گرگ‏ها به گله زده ‏اند اما اهالی هیچ وقت اثری از گرگ نمی­ یابند و در نهایت چوپان را مجازات میکنند.

می­ توان از زاویه دیگری هم به این داستان نگریست: به زبان نظریه بازی ‏ها و نظریه قرارداد، چوپان، عامل روستاییان است اما انتخاب ‏های او برای کارفرمایانش بهینه نیست؛ یعنی او در مسیر بهینه گرگ ‏ها حرکت    میکند.

 

نوع نگاه به توسعه ایران در متن حاضر، بر محور گشایش دسترسی به حق مالکیت بدون توجه به مشخصات مذهبی، قومی، نژادی، خانوادگی و فیزیکی است که امکان تبدیل دارایی به سرمایه و سرمایه به ثروت در تمامی ابعاد اجتماعی را فراهم می ­سازد. درک تحول این فرایند در ایران بر اساس رویکرد نهادگرایانه یعنی احتساب شرایط تاریخی و اثرگذاری بازیگران طراحی نهادی انجام پذیرفته است. 

لینک خرید

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Description: Description: parvaneha_jeld-1.jpg

 

نوشتۀ: بهاره گنجی - رضا مجیدزاده

 

 

 

 

 

 

پروانه های رسته از پیله لینک خرید

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

با وجود گذشت بيش از نيم قرن برنامه­ريزي توسعه، ارزیابی­های متفاوتی از تجربه توسعه نیز ارایه شده است. در یک طرف اندیشمندانی قرار دارند که به ویژه در پی بروز معضلات اقتصادی و اجتماعی برنامه­های تعدیل ساختاری تجویزی صندوق بین­المللی پول و بانک جهانی به انتقاد شدید از توسعه پرداخته­اند. در طرف دیگر متفکرینی قرار گرفته­ اند که به رغم وارد دانستن همین انتقادات، رویکرد کلی توسعه را نفی نکرده­ اند. در این میان رویکرد دیگری به نام نهادگرایی وجود دارد که نگاه به مساله توسعه و تحلیل تجربه آن را منحصر به سپهر اقتصادی نکرده و نگاهی کل ­گرا به روند توسعه دارد. از دید نهادگرایان دو سوال عمده در تجربه توسعه کشورهای جهان وجود دارد؛ اول، چرا اقتصادهای ضعیف در طی زمان دوام آورده­ اند؟ و دوم چرا با وجود تاکید نظریه تجارت بین­الملل آدام اسمیت و دیوید ریکاردو بر مبنای برابری تدریجی سطح رفاهی دو کشور در نتیجه مبادله آزاد مبتنی بر مزیت مطلق و نسبی، اختلاف شدید سطح رفاهی کشورها حتی با وجود دوره ­های طولانی تجارت آزاد کاهش نیافته است؟

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشتۀ: بهاره گنجی - رضا مجیدزاده

اقتصاد سیاسی هدفمندسازی یارانه ها درایران لینک خرید

Description: Description: hadafmandi_roo.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برنامه هدفمندسازی یارانه ­ها، مهمترین سیاست اقتصاد ایران در دهه 1380 و 1390 است؛ با این حال محور و رویکرد آن با سیاست تعدیل ساختاری دهه 1370 تفاوت معناداری نداشت و عملکردی به مانند برنامه تعدیل به جای گذاشته است. در این کتاب تلاش شده تا ضمن مرور مبانی نظری پشتیبان هر دو سیاست، مطالعه تجربه جهانی و مرور مشخصات اقتصاد ایران، روند اجرای برنامه هدفمندسازی یارانه ­ها با توجه به سه فصل اول ارزیابی شده و در نهایت تصویری از پیامد‌های آن در دو بخش تخصصی قیمت حامل‌ های انرژی و بخش مسکن ارائه شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Description: Description: bazar.jpg

 

ترجمه: محمد احمدی - رضا مجیدزاده

 

 

 

بازاریابیِ خدمات عصر اطلاعات

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بین کالاهای فیزیکی و خدمات، چهار تفاوت مهم وجود دارد: نامحسوس بودن، تفکیک ­ناپذیری، تغییرپذیری و نابود شدنی. خدمات نا محسوس هستند چون نمی ­توان آنها را لمس و یا پیش از خرید استفاده کرد. پیش از خرید خدمات، مصرف ­کنندگان قادر به قضاوت درباره آنچه می ­خرند نیستند. نمی ­توان خدمات را کنترل، نمایان یا بسته ­بندی کرد. مصرف­ کنندگان در هنگام خرید خدمات نسبت به خرید کالاهای فیزیکی، مخاطره و محدودیت بیشتری احساس می­ کنند. از این روی سرویس­دهندگان مخابراتی ناچارند برای غلبه بر این محدودیت­ های مزیت رقابتی به خرده­فروش ­ها و استفاده از نماد برای جایگزینی کالاها روی آورند. آنها باید تصاویر محسوسی برای خدمات خود ایجاد کنند. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نویسنده: محمد احمدی

 

 

 

 

مالیات سبز و اثرات آن بر سطح رفاه جامعه

 

 

Description: Description: maliyat.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ماليات‌ هاي زيست ‌محيطي ابزاري براي دولت ‌ها هستند تا به وسيلة آن بتوانند كنترل استفاده از منابع را در اختيار خود بگيرند. منابعي كه گاه مصرف بي‌ روية آنها خسارات جبران‌ ناپذيري بر چرخة محيط زيست مي‌ گذارد. اما وضع چنين ماليات ‌هايي علاوه بر منافع مشخص خود، اثراتي را نيز بر زندگي افراد جامعه مي ‌گذارد و ممكن است مشكلات بخش بزرگي از جامعة كم‌ درآمد را تحت تاثير خود قرار دهد و سختي ‌هاي زندگي‌شان را بيش‌تر كند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Description: Description: beja.png

 

 

جیمز استین ترجمه کیهان و نیره افتخار

 

 

تصمیم گیری به جا لینک خرید

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

براي يادگيري تصميم‌گيري مؤثر نيز جايگزين ديگري وجود ندارد. بنابراين در اين کتاب فرصت‌ هايي براي تصميم ‌گيري براي شما فراهم مي ‌آيد. اين بخش، بخش جذاب اين کتاب است. به طور کلي سه حوزه در زندگي وجود دارد که مي‌ توان در آن تصميم ‌گيري کرد، روابط شخصي، تصميم ‌گيري راجع به زندگي (انتخاب شغل، عمل جراحي) و تصميم‌ گيري راجع به سازمان، مثل کسب‌و‌کاري که در آن شريک هستيد. در اين کتاب فرصت‌هاي زيادي براي انواع تصميم‌‌گيري ‌ها فراهم مي ‌شود. برخي مثال ‌ها مربوط به موقعيت ‌هاي روزمره و برخي نيز به وقايع تاريخي مرتبط مي‌ شوند که مسير تاريخ را عوض کرده‌ اند يا سرنوشت شرکت ‌هاي نام ‌آور را تغيير داده ‌اند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

جیمز وب ترجمۀ رضا مجیدزاده

 

نظریه بازی تصمیم ها، تعامل و تکامل لینک خرید

 

Description: Description: tasmim.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

در کتاب حاضر، نظرية بازي از چشم‌انداز رياضي معرفي شده است. كتاب شامل چهار بخش تصميم‌ها، تعامل، تكامل و پيوست‌ها است و داراي 10 فصل است. پاره‌اي از عنوان‌هاي اين فصل‌ها عبارت‌اند از: مدل‌هاي سادة تصميم‌گيري؛ فرآيندهاي سادة تصميم‌گيري؛ بازي‌هاي ايستا؛ بازي‌هاي پوياي نامحدود؛ بازي‌هاي جمعيت؛ و معرفي نرم‌افزار گبيت.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Description: Description: game.jpg

 

 

نوشته: رضا مجیدزاده

 

 

 

نظریه بازی و تحلیل اقتصادی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

كنشگران اقتصادي، به طور منفرد، تمام منابع لازم براي كسب منفعت و لذت را در اختيار ندارند. چون هر كنشگر منفرد برخي از منابع مورد علاقه خويش را تحت كنترل كنشگران ديگري مي‌بيند، مبادله اجتماعي و وابستگي‌هاي متقابل سازمان مي‌يابند. اشكال وابستگي متقابل بين كنشگران را به سه صورت زير مي‌توان تقسيم بندي نمود: 

الف وابستگي متقابل ساختاري؛ كه در آن كنشهاي هر كنشگر از كنشهاي ديگران مستقل فرض مي‌شود. نتيجه فرض اين نوع وابستگي ترسيم جهاني بدون اصطكاك است كه رفتار عقلايي بيشينه ساز در آن حداكثر كارآيي را دارد و فرض مي‌شود كه كنش‌هاي عقلايي هدفمند در نهايت معطوف به هدف مي‌شوند.

ب- وابستگي متقبل رفتاري؛ كه در آن كنشي كه هر كنشگر انجام مي‌دهد، مشروط و مقيد به كنشي است كه ديگري قبلاً انجام داده و انتخاب‌هاي هر كنشگر بر انتخابهاي ديگري و منفعت وي تأثير مي‌گذارد.

ج- وابستگي متقابل تكاملي؛ كه در آن با ساز و كار بقاي گزينش و تركيب راهبردهاي انتخابي هر كنشگر، در نهايت نتيجه تكاملي حاصل آمده و تعادل راهبردها در مورد انتخاب كنشگران استقرار مي‌يابد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست کلی کتاب ها

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

صفحه اول

 

 

 

 

 

تماس با ما : تهران صندوق پستی 116- 13915 تلفن: 44690761

Email:  info@ketab-2.ir